Hulpdiensten ingezet bij zorgcentrum door extreme hitte

Geplaatst op 26 juni 2026, om 15:56 uur

‘S-HERTOGENBOSCH – Bewoners van de bovenste verdieping van verzorgingshuis De Taling aan de Eendenkooi in ‘s-Hertogenbosch moeten vrijdag hun woning verlaten vanwege de extreme hitte. Op de bovenste etage is het volgens een medewerker te warm geworden.

De bewoners worden verplaatst naar lagere verdiepingen, waar de temperatuur beter beheersbaar is. Om extra verkoeling te creëren is de brandweer ingeschakeld om het dak nat te houden. Het is niet bekend hoeveel bewoners tijdelijk moeten verhuizen.

In het gebouw bevinden zich in totaal 150 woningen, waaronder 90 verpleegappartementen en 60 seniorenwoningen. Hoelang de bewoners op een andere verdieping moeten verblijven, is nog niet bekend.

U kunt ons voortaan ook volgens via Whatsapp! https://whatsapp.112brabant.nl