Evenement afgelast vanwege extreme hitte

Geplaatst op 26 juni 2026, om 14:00 uur

EINDHOVEN – De organisatie van Bij ons in Brabant heeft de editie van vrijdag in het Philips Stadion afgelast. De gemeente Eindhoven heeft de vergunning vanwege de verwachte extreme hitte ingetrokken.

Volgens de organisatie is de afgelopen dagen samen met de gemeente, veiligheidsdiensten en andere betrokken partijen gewerkt aan een uitgebreid hitteplan met extra voorzieningen en aanvullende veiligheidsmaatregelen. Onder meer gratis zonnebrand, vernevelkanonnen en de mogelijkheid om lege plastic flesjes mee te nemen waren geregeld. Ondanks deze voorbereidingen besloot de gemeente de vergunning in te trekken.

Over de geplande show op zaterdag is nog geen besluit genomen. Bezoekers met een ticket ontvangen volgens de organisatie zo snel mogelijk informatie over de verdere afhandeling en worden via de officiële kanalen op de hoogte gehouden van eventuele ontwikkelingen.

Foto: Tom van der Put