Supermarkt loopt onder water door gesprongen leiding in Oosterhout

Geplaatst op 26 juni 2026, om 09:01 uur

OOSTERHOUT – De brandweer is donderdagavond rond 22.45 uur uitgerukt naar een wateroverlastmelding bij de Aldi aan de Zandheuvel in Oosterhout. Bij aankomst bleek een groot deel van de supermarkt onder water te staan.

Samen met de sleutelhouder ging de brandweer het pand binnen. Het water stroomde uit het plafond als gevolg van een gesprongen waterleiding. Nadat de watertoevoer was afgesloten, werd begonnen met het leegpompen van de vriezers.

Daarnaast gingen meerdere brandweerlieden met bezems en trekkers aan de slag om het water zo veel mogelijk naar buiten te werken. Hoe groot de schade aan de supermarkt is, is nog niet bekend.

U kunt ons voortaan ook volgens via Whatsapp! https://whatsapp.112brabant.nl

Foto’s: Jeroen Stuve / Persbureau Heitink